لب تاپ حرفه ای سونی مدل f136fx/b




F136FX/B پردازنده:.Corei7-740M,1.73GHz،رم:.6GB،.هارد:.640GB،.گرافیک:
Nvidia GeForce GT 425M,2.8GB

 





نقد و بررسی
مشخصات کلی
محصولات مشابه

کمپانی سونی در طراحی و ساخت لپ تاپ F136FX/B نهایت تلاش خود را کرده تا یک سیستم تمام عیار و حرفه ایی به دنیا معرفی کند. این رایانه همراه درواقع یک سینمای کوچک خانگی است که بهترین کیفیت تصویر را در نمایشگر 15.4 اینچ آن به نمایش می گذارد! صفحه نمایشگر آن قادر به نمایش تصاویر HD است و جداره خارجی آن از نوعی مواد سفت و محکم ساخته شده است. این سیستم بقدری پرکاربرد و قدرتمند است که شما را وادار به اجرای برنامه های گرافیکی سنگین و بازیهای رایانه ایی پیشرفته می کند.
به نظر میرسد تلاش سونی برای تولید این محصول باموفقیت همراه بوده است. چرا که پردازنده قدرتمند Intel Core i7-740QM آن، با کمک فن آوری توربو پیشرفته از 1.73 گیگاهرتز به 2.93 گیگاهرتز ارتقاء می یابد، و همین کافیست که سرعت عملکرد باورنکردنی را نشان دهد. این سیستم همچنین مجهز به حافظه 6گیگ و هارد 640 گیگ است که با کارت گرافیک GT 425 GeForce شما را پای سیستم میخکوب می کند. کارت گرافیک اختصاصی آن به شما امکان می دهد تا قدرتمندترین پردازش گرافیکی را در F136 تجربه کنید و بازیهای مدرن را بدون فشار مضاعف بر CPU به اجرا گذارید.
سونی در ساخت این لپ تاپ از طرح ویژه خود برای ساخت صفحه کلید استفاده کرده است. همچنین از رابط اتصالی eSATA برای انتقال سریع داده ها به هارد خارجی پشتیبانی می کند.
این دستگاه از ظرافت خاصی برخوردار است و با درایو Blu-Ray آن می توانید فیلمهای جدید بلوری را اجرا کنید. لپ تاپ F136 بهترین کیفیت تصویر، بالاترین صدای بلندگو را داراست و از سایر فناوریهای نوینی که سونی در آن تعبیه کرده می توانید به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
این لپ تاپ یکی از حرفه ایی ترین و قدرتمندترین سریهای F است که با قدرت فزاینده ی خود و بهره گیری از تکنولوژیهای روز به یک دستگاه شیک و تمام عیار تبدیل شده است.
سرزمین رایانه
پردازنده Intel Core i7-740QM سرزمین رایانه
پردازنده Intel Core i7-740QM اولین پردازنده چهارهسته ایی لپ تاپهاست. این پردازنده در مقایسه با پردازنده Core i7-720QM سرعت ساعت بیشتری دارد. این تراشه همچنین از چهار هسته و فناوری Hyperthreading پشتیبانی می کند. بنابراین هشت thread بطورهمزمان با هم کار می کنند. نکته قابل توجه اینست که سریعترین پردازنده سیستم های همراه Core i7 مجهز به 8مگابایت حافظه نهان هستند، در حالیکه 740QM تنها 6مگابایت حافظه نهان دارد. سرزمین رایانه
این پردازنده به لطف پشتیبانی از فناوری Turbo Mode، قادر است با سرعت 2.93گیگاهرتز (فقط در یک هسته) کار کند، بنابراین در اجرای برنامه های کاربردی تک هسته ایی و بازیهای رایانه ایی بسیار سریع عمل می کند. این CPU چهار هسته ایی (و هشت thread) قادر است برنامه های کاربردی multi-threaded را به خوبی اجرا کند. سرزمین رایانه
پردازنده های سری Core i7-740 مجهز به کنترلر داخلی حافظه برای مدل (DDR3 (1066 or 1333 می باشند. بنابراین عملکرد حافظه ی آنها نسبت به CPUهای قدیمی مجهز به کنترلر حافظه خارجی، بسیار عالی می باشد.
میزان مصرف انرژی این مدل 45 وات (TDP) است که برای لپ تاپی به این سرعت کاملاً زیاد است که این امر بواسطه پشتیبانی از فناوری Turbo Mode، قوت می گیرید. بنابراین اینطور که پیداست تنها لپ تاپهای بزرگ مجهز به سیستم خنک کننده مناسب می توانند این نوع پردازنده را در اختیار داشته باشند.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce GT 425M
این کارت گرافیک یک تراشه گرافیکی پرسرعت mid-range مخصوص لپ تاپ است که در سال 2010 معرفی شد. این تراشه بر مبنای هسته GF 108 ساخته شده، که به معماری Fermi مربوط می شود. بنابراین از فناوری DirectX 11 و OpenGL 4.0 پشتیبانی می کند. در مقایسه با GTX 415M، این کارت مجهز به 96هسته shader است. تفاوت سه مدل GT 420M, GT425M و GT435M تنها در هسته و سرعت حافظه ی آنهاست.
سرزمین رایانه
معماری GF108
سرزمین رایانه
هسته GF108 تراشه ی GT 425M با هسته GF 100 مدل GeForce GTX 480M در ارتباط است و دارای 96 شدر و یک باس حافظه ی 128 بیت برای DDR3 است. باستثناء کنترلرهای حافظه، هسته GF108 می تواند بطور اساسی نیمه دوم GF106 باشد. بنابراین، این معماری با هسته های قبلی GT215 که در تراشه هایی مانند GeForce GTS 350M یا در هسته GT216 موجود در مدل GeForce GT 330M بکار برده می شود، قابل مقایسه است. برخلاف هسته GF100، هسته کوچکتر GF104، هسته GF106 و GF108 نه تنها کوتاهتر شده، بلکه بطور قابل ملاحظه ایی اصلاح شده اند. در مقایسه با هسته GF100، که برای برنامه های کاربردی حرفه ایی طراحی شده بود، این تراشه ها بازار بسیاری از مشتریان را هدف قرار دادند. این نوع تراشه ها مجهز به shaderهای بیشتر است که به جای 2x16 در اندازه ی 3x16 طراحی شده اند، همچنین واحد بافت آن به جای 4 از 8 واحد بافت پشتیبانی می کند. در حال حاضر انویدیا از فرایند سوپراسکالار برای بکار بردن تعداد بیشتری از shaderها در هر SM با کارایی بیشتر استفاده می کند. به طور نظری، shaderها می توانند کارآمدی بیشتری را داشته باشند و عملکرد هر هسته را ارتقاء بخشند.
عملکرد
سرزمین رایانه
از آنجاییکه معماری کارت گرافیک GeForce GT 425M کاملاً جدید است، عملکرد این پردازنده قابل مقایسه با تراشه های قبلی با همین تعداد هسته نیست. حافظه گرافیکی DDR3، با باس 128 بیت همگام شده است. این تراشه به لحاظ سرعت عملکرد سریعتر از مدلهایی مانند GT 335M است.
سرزمین رایانه
این تراشه در اجرای بازیهای رایانه ایی عملکرد بسیار قدرتمندی نشان می دهد. بهترین رزولوشن برای این تراشه با توجه به عملکرد آن 1360x 768 است. بطور مثال بازی Battlefield Bad Company 2 نیز در لپ تاپهای مجهز به این کارت به خوبی اجرا می گردد.
سایر ویژگیها
سرزمین رایانه
تراشه های GF104/106/108 بوسیله پورت HDMI از خروجی صوتی ( Bitstream HD Audio (Blu-ray پشتیبانی می کنند. تراشه های دیگر مانند Radeon HD 7530 و مدل GT 425M قادر است صدای Dolby True HD و DTS-HD bitstream-wise را بدون کم کردن کیفیت آن به گیرنده HiFi انتقال دهد.
در این تراشه جهت رمزگشایی فایلهای ویدیویی از فناوری PureVideo HD بهره برده اند. پشتیبانی از تکنولوژی Video Processor 4 موجب می شود این GPU قادر به رمزگشایی کامل فایلهای MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4 Part 2 (MPEG-4 ASP – e.g. , Divx or Xvid), VC-1/WMV9 و فرمت H.264 (VLD, IDCT, Motion Compensation and Deblocking) باشد. بنابراین آنطور که پیداست تراشه GT 425M می تواند دو فایل 1080p را بطور همزمان رمزگشایی کند (بطور مثال از عملکرد تصویر-در- تصویر بلوری پشتیبانی می کند).
علاوه بر آن، از فناوریهای نوین مانند CUDA, OpenGL و DirectCompute 2.1 نیز پشتیبانی می کند و می تواند در انجام محاسبات عمومی کمک ارزنده ایی کند. همچنین امکان انجام محاسبات فیزیکی با استفاده از فناوری PhysX ( که در بازیهایی مانند Mafia 2 و Metro 2033 بکار برده شده) در این تراشه به اجرا گذاشته شده است.
کمپانی انویدیا خاطر نشان می کند که کارتهای گرافیکی جدید این کمپانی از فناوری 3D Vision نیز بهره می برند. این تکنولوژی به لپ تاپ امکان می دهد تا تصاویر سه بعدی ( مانند بازیهای سه بعدی، تصاویر سه بعدی، بلوریهای سه بعدی) را به نمایشگرهای سه بعدی یا تلویزیون های خارجی سه بعدی ارسال کند.
سرزمین رایانه
میزان مصرف برق این تراشه می بایست حدود 35 وات باشد، بنابراین با توجه به این مشخصه چنین کارت گرافیکی برای نصب در لپ تاپهای 15 اینچی بسیار مناسب است. در زمینه بارگذاری GT 425M می توان به این نکته اشاره کرد که سرعت ساعت تراشه/شدر/ حافظه در حالت دو بعدی به ترتیب 50/100/135مگاهرتز می باشد که در حالت سه بعدی به ترتیب به 200/400/325 مگاهرتز می رسد. لازم به ذکر است که تراشه های سری 400M از فناوری Optimus برای سووئیچ خودکار بین تراشه گرافیکی داخلی اینتل و Nvidia GPU پشتیبانی می کنند. بنابراین تولید کنندگان لپ تاپ می بایست این فناوری را در لپ تاپهای خود پیاده سازی کنند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد